ΕΙΚΟΝΑ

ΕΙΚΟΝΑ

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

ΑΝΘΙΣΜΕΝΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!

Φτιάξαμε ένα παιχνίδι μαθηματικών με αφορμή την ενασχόλησή μας με την αμυγδαλιά!


Βάψαμε ρολά για κορμό, με παλάμη φτιάξαμε κλαδιά, τα κόψαμε  και τα βάψαμε,  ζωγραφίσαμε  λουλουδάκια και κολλήσαμε αριθμούς. Το σημαντικό είναι ότι όλα τα κομμάτια του δένδρου (κορμός, κλαδιά, λουλούδια) δεν είναι σταθερά κολλημένα και έτσι έχουμε τη δυνατότητα να παίξουμε με πολλούς τρόπους!  


Θα αναφέρω ενδεικτικά κάποιους που παίξαμε εμείς...

 Τα βάλαμε στη σειρά από το 0-10 συναρμολογημένα.







 Σύνδεση αριθμού λουλουδιών (ένα παιδί βγαίνει από την παρέα εμείς μπερδεύουμε τα κλαδιά στα δέντρα και το παιδί καλείται να βρει το σωστό και να το βάλει στη θέση του).
















 Τόσα- όσα: Σύνδεση αριθμού, λουλουδιών και καρπών.









 Πρόσθεση - Αφαίρεση: 1.Πόσα αμυγδαλάκια πρέπει να βάλουμε ακόμη για να γίνουν τόσα όσα είναι τα λουλούδια ή τόσα όσα λέει ο αριθμός (ανάλογα με το επίπεδο του κάθε παιδιού).
2. Φύσηξε αέρας και κάποια λουλουδάκια έπεσαν  από τα κλαδιά. Πόσα έπεσαν; (τα λουλούδια είναι πρόχειρα κολλημένα με σελοτέιπ και μπορούμε να τα βάζουμε και τα τα βγάζουμε αρκετές φορές).







Επίσης φτιάξαμε και σύνθετα προβληματάκια (πρόσθεση, αφαίρεση, διαίρεση) μέσα στη δεκάδα.
Ενδεικτικά αναφέρω: 
" Η Αμυγδαλιά έιχε δέκα ανθάκια. Ο αέρας έριξε τα τρία. Πόσα έγιναν αμύγδαλα; Μετά έσπασα τα αμύγδαλα για να τα φάω αλλά ένα ήταν χαλασμένο! Πόσα  μου έμειναν; Εκείνη τη στιγμή ήρθαν και οι φίλοι μου η Έλσα και ο Πέτρος και τα μοιραστήκαμε! Πόσα έφαγε ο καθένας; κ.τ.λ.


Τα λέμε!




2 σχόλια: